تکارتراپی

دستگاه تکارتراپی فوق ساخت کمپانی winback ، محصول مشترک کشورهای فرانسه و کره جنوبی است. تکارتراپی یکی از جدیدترین و موثرترین تکنولوژی های معرفی شده در فیزیوتراپی است. این روش درمانی بدون درد و غیر تهاجمی بوده و به عنوان یک جریان درمانی فرکانس بالا، برای درمان بافتهای گوناگون با مقاومتهای مختلف کاربرد دارد. این دستگاه دارای دو سیستم انتقال انرژی به صورت Resistive و  Capacitive بوده که با وجود دامنه وسیع از امواج رادیو فرکانسی از 300 کیلو هرتز تا 1.2 مگا هرتز دارای بالاترین قدرت نفوذ نسبت به سایر دستگاهها است. سیستمهای Resistive و  Capacitive به فیزیوتراپیست این امکان را میدهد که نوع درمان را بر حسب نوع پاتولوژی تنظیم کند. بدین صورت که سیستم  Capacitive مناسب بافتهایی با محتوای آب بالا و مقاومت پایین مانند عضلات و سیستم Resistive مناسب بافتهایی با محتوای آب کم و مقاومت زیاد مانند لیگامان، چربی، تاندون، استخوان و مفاصل است. امواج رادیوفرکانسی با تولید گرما باعث تحریک فعال سازی پروسه های طبیعی ترمیم در بدن، کاهش درد، کاهش التهاب در عضله، تاندون، لیگامان و غضروف و همچنین کاهش زمان ریکاوری و توانبخشی میشود. به دنبال اعمال این روش درمانی گرمای منطقه تحت درمان به طور موضعی افزایش یافته که باعث افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی به عضلات دچار فیبروز و کانترکچر میشود، لذا درمان موثری برای آسیبهای عضلانی است. تکارتراپی به دلیل تولید گرمای مطبوع و ملایم حین درمان و کاهش درد قابل توجه بیماران در جلسه اول درمان از طرف بیماران بسیار پذیرفته شده است.

موارد کاربرد تکارتراپی

• انواع آسیبهای عضلانی
  • کپسولیت مفاصل
  • انواع تاندونیت ها مانند تاندونیت مفصل شانه