فیزیوتراپی زانو

تمام آن چه که باید در مورد فیزیوتراپی زانو باید بدانید

زانو به یکی از مهم ترین ارکان حرکتی است که باید در حفظ و نگهداری آن اهتمام ورزید. در صورتی که به علت وجود درد در زانوی خود به دکتر مراجعه کرده اید و برای شما انجام جلسات فیزیوتراپی زانو تجویز شده است حتما در ادامه مقاله همراه روانبد باشید.

انجام صحیح حرکات فیزیوتراپی زانو  سبب تسریع در روند درمان شما خواهد شد در غیر این صورت ممکن است صدمات جدی به ناحیه زانو وارد شود. از این رو مراجعه به مراکز معتبر فیزیوتراپی زانو از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

فیزیوتراپیست کیست؟

به کسی که با استفاده از ابزارهای تجهیزات پزشکی، آب درمانی ، تجویز حرکات ورزشی، وسایل گرما زا و یا حتی برق به اصلاح اختلالات حرکتی می­پردازد و به افراد بیمار کمک می­کند فیزیوتراپ می­گویند. فیزیوتراپ ها باید از اخلاق و تعهد کاری برخوردار باشند تا بتوانند در مواقع ضروری نسبت به شرایط خاص بیمار صبور باشند و تا پایان کامل مراحل درمان او را همراهی کنند.

فیزیوتراپی زانو با لیزر

فیزیوتراپی زانو بعد از عملچگونه انجام می­شود؟

اگر شما عمل زانو انجام داده اید و با صلاح دید پزشک باید جلسات فیزیوتراپی زانو را بعد از عمل انجام دهید، باید در مورد ورم ویا درد موجود در بدن خود با فیزیوتراپ صحبت کنید تا او بتواند درباره روند درمان شما تصمیم بگیرد. با توجه به نوع عمل زانو که می­تواند برای شکستگی و یا تعویض مفصل انجام شده باشد فیزیوتراپ برای شما درمان متفاوتی را در نظر خواهد گرفت.

شما باید جلسات فیزیوتراپی زانو را تا زمانی که پزشک معالج تشخیص دهد ادامه دهید. انجام منظم جلسات فیزیوتراپی زانو بعد از جراحی در کاهش درد مفاصل شما بسیار موثر خواهد بود . سعی کنید تمام توصیه های فیزیوتراپ خود را در یک دفترچه یادداشت کنید تا در صورت نیاز از آن­ها استفاده کنید.

اگر بخواهیم با شما صادقانه صحبت کنیم باید بدانید ممکن است در حین فیزیوتراپی زانو  کمی احساس درد داشته باشید اما این کاملا طبیعی است و به مرور زمان کمتر خواهد شد. فیزیوتراپ در تمام مراحل درمان در کنار شما خواهد بود و شما می­توانید از آموزش های لازم برخوردار شوید.

فراموش نکنید برای نتیجه گرفتن از فیزیوتراپی زانو  باید کمی صبور باشید. اما در نهایت فیزیوتراپی زانو منجر به افزایش طول عمر مفید مفصل­های آسیب دیده خواهد شد و از عود دوباره بیماری تا حد بسیار زیادی جلوگیری خواهد کرد.

فیزیوتراپی زانو با لیزر چگونه است؟

یکی از روش های درمان  غیر تهاجمی برای درمان قطعی آسیب های مفاصل زانو لیزر است. لیزر یکی از موثرترین روش های ترمیم بافت های مفصلی به شمار می آید . در لیزر درمانی  پوست نور بسیار کمی را جذب می کند ، و به لیزر اجازه می دهد تا به عمق بافت نفوذ کند تا  بافت آسیب دیده را بدون عوارض جانبی درمان کند. در فیزیوتراپی زانو با لیزر انرژی قدرتمند متصاعد شده گردش خون در بافت آسیب دیده را افزایش می­دهد. از طرفی فیزیوتراپی زانوبوسیله لیزر سبب افزایش اکسیژن رسانی شده و مواد مغذای  و آب مورد نیاز جهت درمان را فراهم می­کند.

فیزیوتراپی زانو بعد از جراحی

درمان قطعی زانو درد با فیزیوتراپی امکان پذیر است؟

اگر برای  برای بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها مجبور هستید که از نرده ها کمک بگیرید تا از میزان درد ایجاد شده در زانوی خود کم کنید، و یا هنگام بلند شدن از صندلی در زانوی خود احساس ناراحتی می ­کنید شما باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

زانو  یکی از بزرگترین و پیچیده ترین مفاصل بدن است که هرگونه آسیب در آن می­تواند سبب ایجاد ناراحتی های بسیار جدی در بدن شود. خم و راست شدن های غیر اصولی ،  افزایش وزن و عدم تحرک از شایع ترین علت های علت های تحلیل رفتن مفاصل زانو است. آمار نشان می­دهد  18 درصد از افراد  بیش از 45 سالگی دچار درد در  مفصل زانو می­شوند. در صورتی که شما به موقع به پزشک مراجعه کنید نیازی به انجام درمان از طریق روش های تهاجمی مانند عمل جراحی نخواهد بود  در بیشتر موارد انجام جلسات فیزیوتراپی زانو به شما توصیه می­شود.

متخصصان در مورد مزایای تمرینات فیزیوتراپی زانو در کاهش درد  اتفاق نظر دارند. بهترین دارو برای آرتروز وکاهش درد مفاصل انجام حرکات  ورزشی مناسب برای تقویت ماهیچه ها است.

در صورتی که طبق نظر پزشک برای شما فیزیوتراپی زانو  تجویز شده است می­توانید با مراجعه به مرکز فیزیوتراپی راونبد از مشاوره فیزیوتراپ های متخصص و مجرب بهره مند شوید.

با فیزیوتراپی زانو  کدام آسیب ها قابل درمان است؟

برای کاهش درد و رفع آسیب های وارد شده بر زانو در موارد زیر می­توان از فیزیوتراپی زانو  کمک گرفت.

• کشیدگی مفصل در اثر انجام حرکات ورزشی
  • ناهنجاری در زانو
  • آسیب مینیسک زانو
  • نرمی غضروف زانو
  • روماتیسم مفصلی
  • تاندونیت زانو
  • آرتوروز زانو
  • و…

البته در صورتی که میزان آسیب در حد بسیار زیادی باشد فیزیوتراپی زانو  به تنهایی قادر به درمان بیمار نخواهد بود و  باید از روش های دیگر مانند انجام عمل جراحی نیز بهره مند شد.

فیزیوتراپی زانو بعد از عمل

اگر چه تمام اعضای بدن انسان از ارزش حیاتی برخوردار هستند اما در صورتی که شما از ناحیه پا دچار آسیب شوید به احتمال زیاد روند زندگی شما مختل خواهد شد. از این رو در هنگام مشاهده هرگونه درد در زانو به پزشک مراجعه کنید و در صورت نیاز برای درمان در جلسات فیزیوتراپی زانو  شرکت کنید. تنها چیزی که نباید فراموش کنید این مساله است که هر روز تاخیر در شروع درمان می­تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری شود.