فیزیوتراپی شانه

فیزیوتراپی شانه چگونه است؟

احساس درد در شانه شکایتی شایع است و ممکن است فیزیوتراپی شانه به عنوان درمان یا توانبخشی بعد از عمل توصیه شود.

شانه از اتصالات هومروس (استخوان بازو)، کتف (تیغه شانه) و کلاویکل (ترقوه) تشکیل شده است.

شانه یک مفصل بسیار متحرک است که به افراد امکان دستیابی و حرکت از جهات مختلف را می دهد.

دلایل مختلفی میتواند برای درد شانه وجود داشته باشد.

فعالیت هایی مانند شنای شدید یا پرتاب بیس بال ممکن است باعث پاره شدن تاندون دوسر شود.

گاهی اوقات، وضعیت بد خواب ممکن است استرس را روی شانه افزایش داده و باعث درد شود.

غالبا، درد شانه بدون دلیل مشخص یا آسیب خاصی رخ می دهد که باید توسط پزشک تشخیص داده شود.

در اکثر موارد فیزیوتراپی شانه به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی به بیمار تجویز میشود.

شروع درمان با فیزیوتراپی شانه چگونه است؟

ابتدا شانه شما توسط فیزیوتراپ ارزیابی میشود.

در طی این ارزیابی، فیزیوتراپ در مورد ماهیت درد شما و عوامل تشدید کننده و تسکین دهنده از شما سؤال می کند.

او ممکن است از یک گونیومتر برای اندازه گیری دامنه حرکت و قدرت شانه استفاده کند و حرکت شانه شما را به دقت نظارت کند.

سپس ممکن است آزمایشات ویژه ای برای شانه انجام شود تا مشخص شود کدام حرکت باعث درد بیشتر در شما می شود تا بعد از آن درمان شروع شود.

پس از ارزیابی اولیه فیزیوتراپ روش های درمانی را برای کمک به کنترل درد یا التهاب انتخاب می کند.

ممکن است به شما یک برنامه ورزش خانگی آموزش داده شود تا به تقویت قدرت و تحرک شانه کمک کند.

بسیار مهم است که توصیه ها و دستورالعمل های فیزیوتراپ خود را به دقت دنبال کنید.

فیزیوتراپی شانه

shoulder-physiotherapy

تعداد جلسات درمانی با فیزیوتراپی شانه چقدر است؟

به طور معمول، درد شانه حدود چهار تا هشت هفته طول می کشد.

بعد از چند هفته درمان، باید متوجه بهبود در وضعیت خود باشید.

در صورتی که پس از اتمام جلسات فیزیوتراپی شانه درد شما تسکین پیدا نکرده بود ممکن است درمان های تهاجمی تر مانند تزریق یا جراحی را برای کمک به درمان درد شانه شما تجویز شود.

البته در بیشتر موارد بعد از انجام عمل جراحی چند جلسه فیزیوتراپی شانه توصیه میشود زیرا فیزیوتراپی به بازیابی حرکت و قدرت طبیعی شانه بعد از عمل کمک کند.

درمان در رفتگی شانه چگونه است؟

مفصل شانه یک ساختار پیچیده است و به طرز شگفت آوری مستعد آسیب است.

ماهیت صدمه و علت آن هرچه باشد اگر دررفتگی شانه داشته باشید، برای ترمیم مجدد مفصل شانه به فیزیوتراپی شانه احتیاج دارید.

با توجه به شدت صدمات وارده همه افراد با یک سرعت بهبود پیدا نمیکنند اما اکثر افراد پس از در رفتگی شانه در هشت تا دوازده هفته دوباره به حالت عادی باز می گردند.

اگر آسیب دیدگی شانه شدید باشد ممکن است نیاز به عمل جراحی نیز داشته باشید که در آن صورت طول دوره درمان شما مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید.

در هر صورت جراح و فیزیوتراپ شما با هم همکاری خواهند کرد تا مطمئن شوند بهترین روش درمانی برای شما انتخاب شده است.

عوارض فیزیوتراپی شانه چیست؟

فیزیوتراپی به عنوان یک روش غیر تهاجمی به شمار میرود که نسبت به سایر روش های درمانی دارای عوارض بسیار کمتری است.

احساس کمی درد در حین جلسات فیزیوتراپی شانه طبیعی است که به مرور زمان کمتر خواهد شد اما در صورت مشاهده هرگونه التهاب باید با فیزیوتراپ خود صحبت کنید.

اهمیت انجام دقیق فیزیوتراپی شانه چیست؟

ممکن است برخی افراد به اشتباه در جلسات فیزیوتراپی خود به صورت منظم شرکت نکنند و یا پس از تنها چند جلسه و مشاهده کمی بهبودی درمان خود را نیمه کاره رها کنند.

شانه عضوی از بدن انسان است که در صورت از کارافتادگی مشکلات بسیار زیادی برای فرد پیش خواهد آمد.

از این رو در صورتی که پزشک متخصص برای شما فیزیوتراپی شانه را تجویز کرده است حتما تا بهبودی کامل درمان خود را انجام دهید.

درد در قسمت شانه بسیار ناخوشایند است از این رو باید سریعا نسبت به درمان آن اقدام کرد.

شانه درد سبب محدودیت حرکتی در انجام امور روزمره خواهد شد.

در صورتی که در مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه کنید به احتمال زیاد مشکل شما با چند جلسه فیزیوتراپی شانه حل خواهد شد.

مرکز فیزیوتراپی روانبد با شرکت در آخرین کنگره های و کارگاه های آموزشی شانه در اروپا و تسلط به این علم در سطح بین المللی در خدمت شما عزیران است.

تعرفه های این مجموعه مطابق با نرخ مصوب نهادهای نظارتی است.

هرگز فراموش نکنید اهمیت انجام صحیح و اصولی فیزیوتراپی شانه تاثیر به سزایی در کاهش درد و بهبود وضعیت بیمار خواهد داشت.

از این رو در صورت نیاز خود را تنها به دستان فیزیوتراپ های متخصص روانبد بسپارید.