لیزرتراپی

لیزرهای اولیه پزشکی در دهه های 1960 و 1970 توسعه یافتند. این لیزرها با متمرکز کردن انرژی روی یک نقطه کوچک و داشتن توان خروجی نسبتا بالا به منظور تخریب بافتی و انعقاد جریان خون استفاده میشدند. مشاهده برخی آثار سودمند در بخشهای مجاور مناطق دریافت کننده انرژی پر قدرت لیزر موجب شد که این تصور پیش آید که انرژی کم شدت لیزر نیز میتواند آثار درمانی داشته باشد. لیزرهای مورد استفاده در کلینیکهای فیزیوتراپی در دو نوع کم توان (کلاس دو) و پر توان (کلاس سه) هستند. لیزر درمانی، روشی بدون درد و غیر تهاجمی است. دو کاربرد عمده لیزردرمانی ترمیم بافت و کنترل درد است به این صورت که تابش پرتو لیزر با شدت مناسب و جذب آن توسط بافت موجب گرم شدن بافت و فوتوبیواستیمولیشن میشود که نتایج مثبت درمانی به همراه خواهد داشت. کلینیک فیزیوتراپی روانبد مجهز به جدید ترین نسل لیزرهای درمانی پر توان است که محصول کمپانی Zimmer و ساخت کشور آلمان است.  مزیت لیزرهای پرتوان نسبت به لیزر کم توان این است که به عمق بیشتری از بافت نفوذ کرده و تاثیرات چشمگیر و ماندگاری را به همراه خواهد داشت.

موارد کاربرد لیزرتراپی

• آرتروز کلیه مفاصل بدن: زانو، گردن، مچ پا (حاد یا مزمن)
  • آرتریت روماتوئید
  • بورسیت مفاصل شانه و مفصل ران